کشف مشاهده سرگرمی خورشید تصویری سیاره

کشف: مشاهده سرگرمی خورشید تصویری سیاره زاویه تصویر آفتاب

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی روزهای زمین 25 ساعت می شود

دانشمندان دریافته اند تاثیر فاصله گرفتن ماه از زمین موجب چرخش کندتر سیاره خاکی و در نتیجه طولانی تر شدن روزها در آینده می شود.

عبارات مهم : میلیون

به گزارش سیناپرس، مطالعه تازه که در “مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم” منتشر شده، حاکی از آن است که 1.4 میلیارد سال قبل، روز زمینی فقط 18 ساعت بود. این عنوان تا حدی به این علت بود که در آن دوران، ماه به زمین نزدیک تر بود و این امر شیوه چرخش زمین به دور محور خود را دستخوش عوض کردن کرده بود.

روزهای زمین 25 ساعت می شود

هم اکنون ماه در حال فاصله گرفتن از زمین با سرعت 3.82 سانتی متر در سال است و این بدهید معناست که ظرف 200 میلیون سال آینده هر روز زمینی معادل 25 ساعت خواهد بود.

به گفته “استیون میرز”، پروفسور علم زمین در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن، این عنوان به این خاطر است که حرکت زمین تا حدی به وسیله اجرام اطراف آن مانند سیارات دیگر و همچنین ماه تعیین می شود که به آن نیرو وارد می کنند.

ایجاد هر تغییری در این نیرو می تواند به نوبه خود موجب ایجاد تغییرات در مداری شود که در آن زمین به دور خورشید حرکت می کند؛ این امر همچنین ممکن است موجب بروز عوض کردن در چرخش زمین و حرکت آن به دور محور خود شود.

این تغییرات که تناوب های Milankovich نام دارند، مکان توزیع نور خورشید بر روی زمین و بنابراین ریتم های آب و هوایی کره خاکی را تعیین می کنند. چنین ریتم هایی را می توان در فسیل های صخره ای شناسایی کرد که صدها میلیون سال قدمت دارند.

طی میلیارد ها سال، وقت بر روی زمین تا حد قابل توجهی عوض کردن کرده چون منظومه شمسی دارای اجرام متحرک زیادی از جمله سیارات دیگری است که به دور خورشید می چرخند.

روزهای زمین 25 ساعت می شود

تغییر در فسیل های صخره ای می تواند حاکی از عوض کردن در چرخش زمین در میلیاردها سال قبل باشد و این امر به دانشمندان در ترسیم چگونگی حرکت آن در خلال وقت کمک می کند. با این حال، علمی ترین شیوه ها نیز نمی توانند دقت مورد نیاز جهت چنین گسست زمانی (از میلیاردها سال قبل تا کنون) را ارائه دهند.

محققان در مطالعه تازه از شیوه ای تازه موسوم به astrochronology استفاده کردند؛ این روش، در واقع ابزاری آماری است که نظریان نجومی را به مشاهدات زمین شناسی مرتبط می کند تا دانشمندان بتوانند با کمک آن، تغییرات آب و هوایی وقت های کهن را کشف، تاریخ منظومه شمسی را بازسازی کرده و همزمان گذشته زمین را بررسی کنند.

واژه های کلیدی: میلیون | خورشید | دانشمندان | تغییرات آب و هوایی | اخبار علمی و آموزشی